keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Ai sua sattuu? No kokeileppa synnyttää!



Tuntuu että nykyään erityisesti nuorten äitien yleisin argumentti mitä tahansa vastaan on synnyttäminen. "Minä olen synnyttänyt peräti KAKSI lasta, ilman kivunlievittäjiä!" Siis vau, ihanko itse synnytit, sepä ihmeellistä. Olet toki ensimmäinen joka on pullauttanut maailmaan kersan. Aatelkaapa kuinka helvetisti joskus aiemmin oli mahtanut sattua, kun lääketiede oli vielä lapsenkengissä, ja sairaalan synnytysvuoteista ei osattu vielä uneksiakkaan?

Totta kai synnyttäminen sattuu vitusti, en mä sitä kiellä. Mutta toi ihmeellinen "MÄ OON SYNNYTTÄNYT, PALVOKAA MINUA" -asenne on mun mielestä jotenkin vitun älytön, koska jokaisen meidän mutsit ovat synnyttäneet, eivätkä kaikki tee jostain noin luonnollisesta asiasta niin helvetin isoa numeroa. Tuossa linkissäkin jotkut naiset huutelevat, kuinka kaikkien miesten pitäisi kokea synnytyskivut. Entäs ne naiset, jotka eivät voi saada lapsia? Pitäisikö heidätkin survoa väkisin piinapenkkiin? Pitäisikö kaikkien kokeilla nälkäkuolemaa/kaasukammiota, kun maailmassa 800 miljoonaa näkee nälkää, ja kuolihan niitä juutalaisia uuniin aika monta? Siis ihan tälleen tasa-arvon ja reiluuden nimissä kaikkien pitää kokea samat kivut ja tuskat? Siis huh huh.

Mua huvittaa suunnattomasti tasa-arvokeskustelu, kun keskustellessa vastakkain asetellaan intti-synnyttäminen-kuukautiskivut. Koska olen onnekas pikku mulkero, minulla ei ole pienintäkään hajua yhdesäkään noista. Kuitenkin, jossain päin maailmaa naisilla ei ole mitään oikeutta aukoa päätä, mutta joutuvat SILTI vielä synnyttämään! Mulla on serkkuja maassa, jossa asepalvelus ei ole kenellekään pakollinen, mutteivät kyseiset naiset kuitenkaan jumita netissä itkemässä menkkakivuista ja siitä, ettei heidän aviomiehensä voi käydä synnyttämässä heidän puolestaan.

Ei se oo saatana miesten vika, että evoluutio loi naiset synnyttäväksi ja kärsiväksi osapuoleksi. Joten ihan oikeasti lopettakaa tämä naurettava tappelu asiasta, jolle kukaan ei voi mitään.

Ja jos jaksat kerjätä huomiota synnyttämisestä netissä, et ole rankka ämmä. Olet kaakattava, ärsyttävä nykyäiti. Kiitos näkemiin.

2 kommenttia:

  1. Hei jes, kerranki joku on mun kans samaa mieltä tästä asiasta! :D Loistava kirjoitus! Ja olen parikymppinen nainen ja tiedän todellakin mitä on oksentaa kuukautiskivuista, mutta miten helvetissä se miehiin liittyy?! Sitä juuri en ole koskaan tajunnut. Tai kenenekään muuhun kuin minuun itseeni. Mua ei auttais pätkän vertaa jos mieheni joutuisi kokemaan samaa, itseasiassa olen onnellinen ettei hänen tarvitse. Naiset vois todellakin lopettaa tällaisista asioista keuhkoamisen, koska no can do. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ouuuts, kuulostaa karulta!:D Ja nimenomaan, ketä se hyödyttää että toisetkin kärsii? Eikös tommonen kostonhimomainen ajattelutapa oo hirveen julma? En mäkään haluaisi nähdä että partneri vääntelehtii kivusta, mun mielestä se olis ihan kauheeta... Välillä pitäis vaan hyväksyä ettei nallekarkit mene aina tasan, ainakin silloin kun nallekarkkien jakeluun ei pysty vaikuttamaan.:)

      Poista